hartfalen

  • monique velthuizen

    mijn man heeft sinds 2012 hartfalen na veel vieren en vijfen heeft hij met terugwerkende kracht een ziektewet uitkering gekregen nu wil de controlerend arts mijn man weer 40 uur per week aan het werk hebben maar hij staat op de wachtlijst voor een open hart operatie in nieuwegein om 3 blokades in zijn hart te krijgen hij mankeert een hele waslijst aan hartaandoeningen hij heeft hartfalen dat houd in een hoge hartslag mijn man zijn hart slaat te pas en te onpas op hol ook als hij rustig op de bank tv zit te kijken zonder inspanning in de langzame periode slaat zijn hart 42 spm en in zijn snelle periode 176 spm mijn man kan gewoonweg niet meer werken zelfs geen uur meer maar de arboarts heeft al een reintregratietraject voor hem gestart ik vind dit echt te gek voor worden! hartfalen is een progressieve ziekte die alleen maar erger wordt 90 % van alle patienten overlijd binnen 3 jaar aan een fatale hartritmestoornis mijn man heeft dit afgelopen 8 augustus 2 jaar hij heeft een lekkende hartklep lage bloeddruk 90/60 een hartflutter boezemfibrileren atriumfibrileren c.o.p.d.gold type 2 aanstaande maandag (morgen dus) moet hij weer voor de 6e x een cardioversie (stroomstoot op het hart) aanstaande woensdag een echo deze gegevens worden dan naar nieuwegein gestuurd en krijgt hij een oproer van een hartchirurg die de open hartoperatie gaat doen! mijn vraag is nu ze kunnen mijn man met alles wat hij mankeert toch niet meer aan het werk sturen?????

  • UWV Webcare Team

    Beste Monique,

    Je geeft aan dat de de arboarts vindt dat je man best zou kunnen werken en er zelfs een re-integratie is opgestart.

    Dit ondanks de enorme gezondheidsproblemen van je man.

    Afgaande op je verhaal ga ik er niet vanuit dat je in overleg met de arboarts tot een passende oplossing bent gekomen.

    Ik kan me heel goed voorstellen dat je wilt weten wat je zou kunnen doen en welke stappen je kunt ondernemen.

    Ik help je daarbij graag verder. Gezien de ernst van de situatie wil ik je dit liever niet openbaar op het forum doen.

    Als je wilt stuur dan via een privé-bericht je telefoonnummer.

    Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

    Met vriendelijke groet,

    René

    UWV Webcare Team

    www.uwv.nl/webcare