Pijn, niet thuis van reumatoloog!

  • Jopie1982

    Zit met mijn handen in het haar.

    Heb de afgelopen weken echt ontzettend pijn aan mijn gewrichten.

    Maaaaar…… niet echt ontstoken en bloed is oke.

    Pijn zit door hele lichaam en was pas bij reumaverpleegkundige en die zei, dit kan echt niet.

    Dan maar ff prednison.

    Ze moest dit nog bespreken met reumatoloog en die geeft niet thuis.

    Gewrichten zijn niet echt ontstoken en bloed is oke, maar ik word gek van de pijn.

    Paracetamol helpt echt niet.

    Heb mtx 30mg en arcoxia 120 dus kan beiden niet ophogen.

    Herkent iemand dit?

    En zo ja hoe krijgen jullie pijn onder controle?

    Heb nu drie contact met reumatoloog gehad dus helpt niet.

    Help wie heeft tips???

  • famke

    Hallo Jopie,

    Wat bedoel je met ‘reumatoloog geeft niet thuis’. Is hij/zij er niet of wil zij/hij je geen prednison geven?

    En als je geen prednison voor geschreven krijgt wat is daarvan de reden?

    Wat zou kunnen (maar nu vul ik wel veel in) is dat omdat je bloedwaardes goed zijn en gewrichten niet ontstoken er iets anders mis is in je lichaam. Als je nu dan prednison gaat slikken dan kan de prednison die nu nog onbekende aandoening (al is het maar een griepje) verbloemen. Dan kom je er dus nooit achter wat je nu scheelt.

    Paracetamol erbij slikken kan nooit kwaad. Misschien dat dat je ellende wat verlicht.

    Groet,

    Famke

  • chantal

    Waarom wil je arts je geen prednison geven? Omdat er in het bloed geen ontstekingswaarde te zien zijn??

    IK zou als ik jou was even met je huisarts overleggen. Kijken of hij/ zij iets voor je kan doen.

    Ik heb zelf ook vaker gehad met de AP dat bloedwaardes helemaal in orde zijn terwijl ik veel pijn heb, heb het laatst ook mee gemaakt achteraf bleek ik wel degelijk ontstekingen te hebben alleen die niet in het bloed te zien waren.

    Met mijn arts heb ik daar gelukkig geen problemen mee als ik aangeef dat het niet gaat dan word er direct gekeken of er iets aan mijn medicatie gedaan moet worden of dat het beter is dat ik prednison krijg. Mijn arts doet niet eens meer elke keer bloedprikken omdat ik meestal bijna correcte bloedwaardes heb terwijl op foto's of echo wel ontstekingen zijn te zien.

    Maar ik zou effe bellen of langs gaan bij je huisarts, misschien dat die kan overleggen of dat die een sterkere pijnstiller of prednison voor kan schrijven

    Heel veel succes en sterkte

    groetjes Chantal

  • Jopie1982

    Ze wil inderdaad niets geven omdat het bloed goed is en mijn gewrichten niet extreem dik zijn of zo.

    Maar kan mijn schouders nu amper bewegen, ontzettende pijn in rug, enkel en knieën wordt er echt gek van.

    Ga vandaag bellen, kan wel janken en er 's nachts niet van slapen.

    Pas heb ik drie weken achter elkaar elke nacht overgegeven, was continu misselijk en mijn leverwaardes waren niet goed.

    Leverwaardes zijn hersteld, mss dat ze daarom niets wilde geven.

    Maar dit is ook niet echt menselijk meer, kan dit niet meer volhouden, lig elke nacht wakker en ben hier echt niet blij mee.

    Ik snap dat ze mijn lichaam wellicht rust wil geven na al die rare dingen, maar dit gaat niet meer.

  • Kees

    Dag Jopie,

    Zou de MTX je immuunsysteem met die 30 mg soms teveel onderdrukken ?

    Als je bloedwaarden goed zijn en er geen zichtbare ontstekingen meer zijn is 30 mg methotrexaat eens per week een pittige dosis.

    Ik voel me met 10 mg de eerste dagen na inname al behoorlijk kachel.

    Groeten,

    Kees

  • chantal

    Hoi,

    Nog wat gehoord van je reumatoloog? of huisarts?

    Kan iemand iets voor je doen of krijg je prednison?

    sterkte

    groetjes Chantal

  • Jopie1982

    Kees, geen IEEE of dat kan.

    Gebruik nu dik drie jaar mtx 30mg. Tijdje terugmoest ik halveren en toen braken de problemen weer uit. En sindsdien geen rust meer in lichaam.

    Vannacht weer niet geslapen van de pijn, dus vanmorgen weer bellen. Tot op heden nog niets gehoord, kan wel janken.

    Vorig jaar oudjaarsdag longontsteking en dit jaar ook weer niets.

  • Jopie1982

    Eigen reumatoloog was er niet.

    Nu 3x per dag tramadol 50mg voorgeschreven gekregen van andere reumatoloog.

    Vrijdag naar die van mezelf.

    Heb nu gelukkig iets minder pijn klachten, maar we wat suffig en moe, maar heb dat er graag voor over.

  • christine

    Hoi,

    Fijn dat de tramadol wel iets doet maar probeer wel gauw af te bouwen, want het heeft ( wil je niet ontmoedigen) een sterk verslavende invloed.

    Effe is ok, maar niet te lang . Hoop dat ze je dat wel mee hebben gegeven.

    Sterkte.