elleboogprothese

  • Janneke

    Vandaag ben ik bij de orthopeed geweest. Helaas niet voor de eerste keer en zeker ook niet de laatste keer.

    Mijn linker elleboog is versleten, het kraakbeen is helemaal weg, en ook pijnlijk. De enigste optie, volgens de orthopeed, is een elleboogprothese.

    Ik zit niet op een operatie te wachten, de afgelopen 4 jaar heb ik elk jaar een operatie gehad.

    Mijn vraag aan jullie is, wie heeft een elleboogprothese en hoe gaat het na de operatie? Alle reacties zijn welkom, zowel positief al negatief.

    Alvast bedankt,

    Janneke

  • miranda1963

    Ik heb inmiddels mijn tweede elleboogprothese. De eerste heeft 14 jaar gezeten, dus op zich wel een mooie tijd.

    Als je vergroeiingen hebt, zoals het niet volledig kunnen buigen of strekken, verwacht hier niet van dat dit veel beter zal worden. Maar de gewrichtspijn ben je echt kwijt. Dat is op zich al een hele verbetering. Een klein risico van de operatie is dat de zenuw (nervus ulnaris) bekneld kan raken tussen je prothese. Deze moet dan alsnog met een operatie verlegd worden. Hier had ik ook last van. Een jaar lang zenuwpijn. Dat was minder prettig, maar daarna echt een verademing. Het risico hierop is niet zo heel groot, maar ik was zo'n pechgeval.

    Dus ik zou zeggen doen!

  • Janneke

    Dank je wel voor je reactie op mijn bericht. Inmiddels ben ik in de Maartenskliniek geweest bij een orthopeed daar en sta op de operatielijst voor juli. Hoe is bij jou de revalidatie gegaan? Ik moet rekenen op en half jaar tot een jaar, is mij verteld.

    Verder wacht ik af en ga in juni nog een week met vakantie.

  • miranda1963

    Ik kon al weer aardig wat met mijn arm na 3 maanden, maar dat is voor iedereen verschillend.

    Met 7 weken zat ik alweer op de fiets en kon ik de remmen alweer inknijpen. Dit lukte voor de operatie echt niet.

    Dus bij mij ging de revalidatie best snel. Ik ben dus zeer tevreden.

    Ook ik ben geopereerd in de Maartenskliniek!

    Heel veel succes!

  • toos

    22 jaar geleden kreeg ik een elleboogprothese in het Radboudziekenhuis Nijmegen. Deze werkt nog steeds prima. Ik sta nu voor een prothese in de andere elleboog. In 22 jaar is er natuurlijk wat veranderd.

    Ik wil graag weten welke protheses jullie kregen in de Maartenskliniek. Er zijn n.l. meerdere soorten. Omdat ik aan die arm ook al een schouderprothese heb ben ik wat huiverig voor de elleboog.

    dank voor jullie reacties. Toos

  • carroll hayes

    Hallo,

    Sta op de wachtlijst voor een elleboogprothese, heb hetzelfde als mijn lotgenoot Janneke.Ben 2 jaar geleden geopereerd maar heeft geen resultaat gehad.Ben 54 jaar en heb altijd pijn mijn vingers worden alweer wat stijfjes en ben beperkt met de dagelijkse dingen. Heb mijn baan al opgezegd.

    Wie heeft ervaring in na de operatie en wat je nog kan,heb een bedenktijd voor de operatie maar vindt het een moeilijk besluit.

    Groetjes Carroll.