Tekenen voor verklaring verstrekken medische gegevens ARBO-arts?

  • Marieke (Beheerder)

    Hoi Jopie,

    Je kunt zelfs aangeven wat ze wel en niet over je door mogen geven. Dus bijvoorbeeld:

    Wel relevante lichamelijke en psychische informatie betreffende het laatste half jaar maar niet eerder. Niet bijvoorbeeld ook nog een allergietje, griepje en andere klacht waarvoor je bij de huisarts was.

    Een revalidatie arts die vermoeidheid niet als klacht bekijkt is een hele slechte revalidatiearts! De meeste revalidatieartsen bekijken wel degelijk je belastbaarheid, lichamelijk en psychisch en daar hoort vermoeidheid ook bij,

    Groetjes Marieke

  • Jopie1982

    Nu weer een x aantal weken verder (en nog nooit een reactie van de ARBO-arts ontvangen ) krijg ik ineens de ARBO consulent aan de telefoon.

    Ze begon natuurlijk weer over die verklaring en geeft gewoon open en bloot toe dat die vraag vanuit mijn werkgever is gekomen.

    Iets waar van ik al de hele tijd het gevoel had…….!

    Ik zeg dus dat hun naar mijn mening over dit soort gegevens helemaal niet mogen spreken met mijn werkgever, krijg ik weer één of andere vage reactie.

    Het voelt voor mij absoluut niet goed, volgens mij worden er dingen besproken, uitgewisseld die helemaal niet mogen.

    En dat is niet tof, voel me er zeker vervelend onder.

    Moet nu ineens de 28ste weer naar de ARBO-arts toe voor een afspraak.

    Begin dus nu gewoon heel sterk te twijfelen wat ik wel / niet moet zeggen.

    Natuurlijk moet je eerlijk zijn, maar ik heb geen idee wat ik hier mee moet……zucht….hoop dat het een x rustig wordt.

  • Marieke (Beheerder)

    Hoi,

    Ik zou die twijfels met de Arbo arts bespreken en niet met de boodschappers die ertussen zitten… Dan kan hij/zij er rechtstreeks op reageren. Neem eventueel iemand mee naar de Arbo arts.

    Groetjes Marieke (beheerder)

  • flopje

    Neem zeker iemand mee naar de ARBO-arts, dat kan zoveel rust brengen, want jij zit op dat moment teveel met vanalles in je hoofd. Mijn ervaring is dat je zo gestressed raakt dat je niet goe meer kan nadenken en luisteren en daardoor verkeerd kan reageren. Een ander luistert al anders en kan je bijstaan, eventueel tekens afspreken die hij/zij je geeft als je even tot 10 moet tellen.