pijn voorvoet

  • Marjan44

    Hallo,

    4 jaar geleden kreeg ik te horen dat ik reumatische artritis heb. Na een heftige periode van ongeveer een jaar verdwenen de klachten plotseling en heb ik tot een twee maanden geleden eigenlijk geen ernstige klachten meer gehad. Begin januari kreeg ik ineens pijn in mijn voorvoet en dacht zelf dat de reuma weer terug was.

    De klachten bleven echter bij de pijn in 1 voorvoet en ik ben deze week maar eens naar de huisarts gegaan.

    Volgens hem is het niet de reuma want dat zit meestal op een andere plek in de voet en is het gewoon een overbelasting.

    Daarom wil ik graag even vragen of jullie deze klachten herkennen:

    Het is (soms) dik boven op de voet net tegen de tenen aan.

    heftige pijnscheuten door twee tenen, de 2e en 3e teen.

    Ik kan niet goed lopen omdat door de pijn in mijn tenen ik mijn voeten niet af kan rollen

    's ochtends stijve tenen.

    Het doet geen pijn als ik er niet op sta, in de reuma-tijd had ik wel pijn tijdens rust.

    vermoeidheid.

    Ik heb er nu al twee maanden last van, kan maar kleine stukjes lopen en begin het nu wel zat te worden.

    Ik zie jullie reakties (met beschrijving van jullie klachten?)dus graag tegemoet.

    met vr groet

    Marjan

  • siny

    Hallo Marjan,

    Je moet bij je huisarts even een verwijs briefje halen voor een Podotherapeut!

    Door overbelasting gaan je pezen uitzetten,gel inlegzolen helpen er wel bij.

    Ik heb zelf er al jaren last van en ik heb hielspoor .

    Het gaat nu redelijk,alleen in de nacht die stekende pijn.

    Door de podothe; heb ik op maat gel inlegzolen,bevalt heel erg goed!

    Greotjes Siny.

  • tienke

    ook ik heb last van de voorvoet ben naar orthopeet geweest en die stelde dat ik een spreid voet heb .kon wel geopereerd worden maar daar zag in eerst nog even vanaf nu heb ik een slijbeursonsteking in mijn linker heup, en daar heb ik een spuit ingehad .

  • Joyce

    Hoi Marjan,

    Als je voet bij de tenen dik is, is dat meestal een teken dat het ontstoken is,

    De stekende pijn hoort daar ook bij.

    Ik kan begrijpen dat je hierdoor niet goed loopt.

    Als je naar de reumatoloog gaat stuurt hij je waarschijnlijk door naar de revalidatiearts en wordt er daar misschien besproken of er iets aan je schoenen/orthopedische schoenen aangeschaft/aangepast gedaan kan worden.

    Hopelijk heb je hier iets aan mij heeft het in ieder geval enorm geholpen

    Sterkte,

    groetjes Joyce

  • greet

    ik heb ook een peesontsteking in mijn voet en naar de podo geweest.

    inlegzooltjes gehad en ja, ik ben er wel tevreden over.

    donderdag bloedprikken om te onderzoeken voor evt reuma.

    ik heb ook een slijmbeursontsteking in mijn heup en mij werd een injectie weer afgeraden.

    ik heb ook een slijmbeursonsteking in mijn schouder gehad diverse inspuitingen gehad zonder resultaat en geopereerd.

    de beweeglijkheid is beter maar als ik iet teveel ermee doe dan weer pijn.

    stijve gewrichten en pijnlijke daar heb ik erg veel last van.

    maar in elk geval sterkte met je voet en hopelijk word het snel weer wat beter.

    groetjes greet

  • marjodb

    hoi hoi,

    Ook ik heb een tijd lang last gehad van flinke pijklachten in mijn rechtervoorvoet, ook werd mijn voet s'avonds rood en warm. Dit trad ook vrij plotseling op, eerst genegeerd ik dacht dat zal wel vanzelf over gaan. Op een gegeven moment zulke pijnklachten dat ik naar huisarts ben geweest. Ik kreeg een doorverwijzing naar fysiotherapie. Die constateerde overbelasting. Ik kreeg als tip om niet al te platte schoenen te dragen en al mijn schoenen te checken op waar het buigpunt onder de voetzool zat. En ja hoor, 1 paar van die schoenen (die ik ook veel aanhad), was het buigpunt verkeerd. Ofwel klachten waren veroorzaakt door slechte schoenen. Ook heb ik inlegzolen gehaald bij apotheek (met gel) en toen ging het na een paar weken een stuk beter.

    Hartelijke groet,

    Marjo

  • marjan44

    Bedankt voor jullie reakties.

    Ik had al eerder een bericht teruggeplaatst maar zie dat deze er niet in staat (?).

    Ik ben maandag toch maar naar de reumatoloog gegaan en die kreeg inderdaad de

    indruk dat mijn reuma weer terug was. Heb bloed geprikt en er zijn foto's van mijn

    voeten gemaakt. Nu hoor ik over drie weken de uitslag en tot dan is het dus afwachten.

    Nu maar hopen dat het meevalt….

    Met vr groet

    Marjan 44

    ps. inleg-/gelzooltjes oid ga ik wel aanvragen.

  • Sabine

    Ook ik heb pijn in mijn voorvoeten. Er is ook sprake van zwelling. Ik heb steunzolen, dus dat kan het probleem niet zijn. Heb eind januari al als test een depomedrolinjectie gehad. Als deze zou helpen, zou het een ontsteking zijn volgens de reumatoloog. En ja hoor, hij hielp. Helaas is hij inmiddels weer uitgewerkt. Ik moet dus toch maar weer contact opnemen met de reumatoloog.

    Als je inlegzolen aanvraagt zou ik laten kijken of je tenen niet ook doorgezakt zijn. Bij mij hebben ze de zolen zo gemaakt dat de tenen wat opgetild worden bij de voorvoet.

    Groetjes, Sabine

  • henk jonker

    goedenmiddag mevr. marjan,

    ik heb zelf reumathoide-arthritus,en wel in beide voeten,armen.benen.

    ook ik herken wat u schrijft,namelijk pijn in voeten.

    ikzelf krijg vaak ineens hevige steken in een van mijn voeten,vooral snachts.

    het is dan net of er een mes door de zijkant van een van mijn voeten gaat.echt zeer heftig.

    ja,ik krijg fysiotherapie,en acupunctuur. dit doet mij goed.

    ook neem ik glucosamine met chondroitine met msm(wel 1500mg msm).

    dit is een homeopathish middel,maar het werkt,wel langzaam,maar ik heb er baat bij.

    ik neem geen ontstekingsremmers meer,daar kreeg ik alleen maar meer en meer last van.

    met vr. groet,

    henk jonker. venlo.

  • Bill

    Beste Henk,

    Bekend verhaal en ook ik (RA patiënt) maak gebruik van Acupunctuur (en alternatieve natuurlijke ontstekingsremmers volgens oude Chinese traditie) en geloof het of niet ik voel me er prima bij. Verder fysiotherapie om de spieren op pijl te houden en natuurlijk heb ik wel eens een vervelende dag met pijntjes maar voorlopig dus geen MTX e.d voor mij al sluit ik het niet uit voor de toekomst maar voorlopig gaat het prima!

    Bill