bechterew

  • beheerder

    Laat je ons weten wat die

    botscan opleverd?

    Paul (beheerder)

  • corine

    Vorig jaar heb ik ook een botscan gehad.

    Vooraf kreeg ik een vloeistof ingespoten, er werden foto,s gemaakt

    en enkele uren nadat vloeistof in je lichaam zit werd de

    volgende sessie gedaan.

    Van die vloeistof heb ik niks gemerkt. Je krijgt net als bij

    bloedprikken een spuit, maar dat is dan ook alles.

    Bij de foto's: stil liggen op bank en dan gaat er aparaat

    over je lichaam heen.

    Evt. afwijkingen kunnen indien aanwezig zo worden opgespoord.

    Sterkte,

    Corine

  • m.weijnen

    Vandaag dan de botscan gehad.het inspuiten van de vloeistof ging niet helemaal goed.Eerst was er niets aan de hand en ineens ging het erg zeer doen en degene die het toediende zei ook dat ze het zag want mijn arm werd dik.Hoofd afd erbij en ze moeten mijn arm scannen wat er mis was.Ze hoopte dat het voor de foto's 's middags niets uit zou maken.Weet eigenlijk niet wat er nu mis was gegaan!

    maar gelukkig gingen de foto's 's middags gewoon goed.Er zijn er eerst 3 gemaakt(bekken,lage rug en hoge rug)en toen kwam er een dokter kijken en toen moest er nog ene foto van een half uur(pffff wat duurt een half uur dan lang!1)gemaakt worden en dat het fotoapparaat rond draait over je heen.Ik zag op de aanvraag staan Osteoid Osteoom?De doker daar heeft nog wat vragen gesteld over wat helpt qua pijnstilling en waar de pijn precies zit.

    heb ook de laatste foto gezien,maar goed ik zie daar toch niets op,maar was wel leuk om het in 3D te zien.

    Maandag 17 nov krijg ik de uitslag

  • beheerder

    Nog maar even wachten dus…:-)

    Paul (beheerder)

  • m.weijnen

    Vandaag uitslag botscan en daar was “helaas” niets op te zien.Kunnen verder niets voor me doen,want als daar niets op te zien is dan kunnen ze ook niets behandelen.

    Dat is fijn……blijf ik doorlopen met steeds ergere wordende pijn.eind van de week loop ik gewoon te janken tijdens werk van de pijn.Heb ik al een knie waar ik mee moet leren leven(knieschijf eruit en slijtage),een elleboog met een grote kraakbeen beschadiging en nu mijn rug erbij.

    Had liever gehad dat er wel iets te zien was,klinkt misschien raar maar dan konden ze me verder helpen.Nu van de week maar terug naar de HA kijken of zij nog een idee hebben.Zou ook graag een MRI willen laten maken omdat ze daar volgens mij toch weer andere dingen op kunnen zien.de orthopead zei dat ze die alleen maar maakte als er ook uitvalsverschijnselen zijn,maar ik heb al vaker een MRI gehad en toen waren er ook geen uitvalsverschijnselen(knie en elleboog).

    Hou jullie op de hoogte als er verdere ontwikkelingen zijn.Mensen met ideeen altijd welkom

  • charlotte

    hallo,

    zelf zijn ze me volop aan het onderzoeken om tot een oplossing te komen ivm bechterew.

    heb al een drie tot viertal jaar enorme pijn in rug en heup. heb ook al drie cortisone injecties

    in de heup gehad die telkens niks hielpen. elke dag is het een dag waarin ik mezelf moet voortslepen om

    de dag door te komen. pijnstillers zoals brufen en contramal helpen al lang niet meer. tot overmaat van ramp

    heeft gisteren de medisch adviseur van de ziekenkas me ook terug werken gestuurd want ben volgens hem niet ziek

    genoeg om thuis te blijven. hij kan mijn pijn toch niet voelen of wel? zou gerust een dagje willen ruilen dan heb ik toch is een

    dagje geen pijn dan weet hij misschien wat hij iemand kan aandoen. Nu is het wachten op de uitslag van het ziekenhuis waar hopelijk iets uit de bus komt zodat ze me met de juiste medicijnen kunnen behandelen. misschien word men leven dan iets dragelijker want het is niet simpel als zesentwintig jarige met drie kindjes tussen twee en acht als je alle dagen kruipt van de pijn

    en telkens tegen je kinderen moet zeggen dat je vandaag niet met ze kan spelen want mama heeft weer maar eens te veel pijn.

  • ikke anoniem

    Jeetje, wat herkenbaar allemaal. Ik loop zo al meer dan 3 jaar en bij mij is er nu 2x fybromalogie uitgekomen. Ik blijf erbij dat, dat niet het geval is. Ik weet zeker (gewoon het gevoel) dat er meer aan de hand is. Wordt er langzaam gek van. Heb al 2 reumatologen gehad omdat, ik de eerste niet vertrouwde (en het was zo'n lieve man). Maar ik zou ook zo graag een mri willen in de hoop dat, dat meer uitkomt. Ik heb wel foto's gehad en ook het onderzoek met de contrastvloeistof. Ik ben nu op het punt gekomen dat ik gewoon zelf dan maar ga betalen voor de mri. Ik weiger gewoon om me bij de conclusie fm neer te leggen. Heb het gevoel dat ze er te makkelijk vanaf komen op die manier. Ik moet vooruit of ik nou wil of niet. Heb een meervoudig gehandicapt kind van 10 jaar en een kindje van 3 jaar. Wat moet ik dan????? Ze aan het lot overlaten. Kan toch niet. Ik wilde ze zo graag en ik wil ze nog steeds zo graag en dan moet ik voor ze zorgen hoe moeilijk het ook gaat. Al breek ik boven mijn knieen af ik moet gewoon door!!!! Maar ik ben zo moeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

    Als jij een oplossing hebt voor die mri hoor ik het heel erg graag. Zie misschien mijn stukje wat hier verderop staat “weet het af en toe niet meer”.

    Groetjes en sterkte.

  • Tony Camerik

    Verwijderd op verzoek van auteur.

    Paul (beheerder)

  • Marian de Paauw

    Ik loop sinds drie jaar bij de internist, daar kwam uit dat ik al jaren last van mijn rug heb s“nachts, door ontstekingen.Het doet hem denken aan Bechterew, daar ik ook al jaren een pijnlijk stuitje heb, ook als ik niet fiets of ook maar wat doe. De foto”s lieten zien dat ik extra bindweefsel bij mijn stuitje heb.Ook loop ik al sinds 1998 met terugkerende oogontstekingen deze horen bij de onderliggende ontstekingsbron: de zog. Bechterew.Al sinds 1998 was niet bekend dat het probleem van heel veel pijn s"nachts en na het opstaan hoorde bij reumaverschijnselen.Ik gaf de schuld aan alle matrassen, thuis en in hotels! Ik heb het beruchte ontstekingsgetal

    hbl27 ofzo in mijn bloed! Na een bezoek aan de reumatologe kreeg ik Celebrex 1 tablet voor het slapen. Hierdoor heb ik vrij goede nachten en kan weer uit logeren zonder boos op de matrassen te worden. Celebrex zorgt er ook voor dat mijn oogontstekingen niet echt doorzetten. Wel ben ik nu afhankelijk geworden van dit medicijn, want toen ik vorig jaar 10 dagen ermee gestopt was kon ik niet meer normaal lopen, zitten enz.

    Ik ben benieuwd naar reacties en sta open voor vragen.

  • karen

    Hallo allemaal.

    Hoe begin ik mijn verhaal…