Arcoxia + uitslag ziekenhuis

  • Jopie

    Vandaag heb ik de uitslag van de reuma onderzoeken gehad vanuit het ziekenhuis. Ik blijk nu definitief reuma te hebben.

    Aan de ene kant toch een schok, aan de andere kant wel prettig omdat je weet waar de pijn nu vandaag komt.

    Ik heb nu arcoxia 90 voor geschreven gekregen, hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

    En vooral hebben jullie veel last van de bijwerkingen?

    Ik ben echt heel blij dat ik nu weet wat ik heb.

    Maar had zo gehoopt van alle pijn en ellende af te komen, wat nu dus niet meer kan. Nou ja…tuurlijk kan het beter worden, maar jullie begrijpen het wel.

    En als ik al die bijwerkingen dan lees (dat doe ik omdat mijn lichaam, vooral maag en darmen daar heel gevoelig voor zijn) dan word ik toch wel echt verdrietig.

    Zucht….toch een baaldag vandaag, niet leuk!

  • pieter

    advies van een raszuivere pleeg en patient: GEEN BIJSLUITERS lezen. Leverd je niks op…………….

    Groet Pieter

    39 jaar en RA

  • ujukarin

    pieter schreef:

    >

    > advies van een raszuivere pleeg en patient: GEEN BIJSLUITERS

    > lezen. Leverd je niks op…………….

    ik lees ze altijd. om uit te zoeken of er dingen zijn die ik moet weten (bijv. interactie met andere middelen, of bijwerkingen die in mijn specifieke geval gevaarlijk zouden zijn. verder is het vaak prettig te weten waar bepaalde symptomen vandaan komen.. zo was ik de laatste dagen nogal licht in mijn hoofd en vroeg ik mij af waar dat van zou komen, tót ik me herinnerde dat dat één van de bijwerkingen van een juist opgehoogd middel is.

    maar het advies dat ik altijd geef aan mensen die spontaan alle bijwerkingen krijgen als ze een bijsluiter lezen, of die er bang voor zijn, is dit: geef de bijsluiter aan iemand waar je veel contact mee hebt (liefst je partner of iemand anders uit je huishouden) zodat die je een beetje in de gaten kan houden. ga je je op den duur afvragen of een bepaald symptoom dat je hebt een bijwerking is, dan vraag je het aan die persoon. die kan het dan nalezen en je geruststellen als het idd ‘gewoon’ een onschuldige bijwerking is.

  • corine

    Hoi,

    Ik heb geen ervaringen met Arcoxia dus wat dat betreft kan ik je geen advies geven. Wellicht zijn er hier anderen op het forum die het middel wel gebruiken of gebruikt hebben.

    In elk geval sterkte met het feit dat je nu weet dat je reuma hebt.

    Laat het maar rustig over je heen komen en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

    Groetjes,

    Corine

  • hellen

    Hai Jopie,

    Ik heb twee weken Arcoxia gebruikt.

    Het werkte bij mij heel snel, en ik was van de pijn af!!!

    Het was voor mij echt een wondermiddel, maar ben gestopt ivm de bijwerkingen.

    Zo jammer…..

    Eindelijk iets gevonden maar tja…. ik werd er ziek van, misselijk,buikpijn,krampen enz.

    Ondanks dat ik een maagbeschermer gebruik.

    Nou ken ik iemand die ook Arcoxia gebruikt en zij heeft GEEN bijwerkingen!!!!

    Iedereen reageert er dus anders op!

    Wens je veel succes en hopelijk werkt het bij jou net zo goed als bij mij en ben je misschien snel van de pijn af!!!!!

    Groetjes van Hellen.

  • Lot

    Sinds 1 jaar gebruik ik de Arcoxia 60 mg voornamelijk voor de artrose in mijn handen en dat helpt redelijk als ik moet werken met computer.

    Bijwerkingen heb ik niet maar ik moet wel onder controle blijven van de huisarts omdat het de bloeddruk kan verhogen en die is van mij al te hoog maar met medicijnen onder controle.

  • Jopie

    Bedankt voor jullie reactie allemaal.

    Het is niet zo dat als ik een bijsluiter lees ik ook alles krijg, maar helaas heb ik gewoon snel last van mijn maag, darmen enz. dus dan weet ik liever waar het vandaan komt.

    Ben gisteren alleen super super super misselijk geweest, maar verder gaat het tot nu toe nog goed.

    Binnen twee weken moest inderdaad de pijn een stuk minder zijn.

    Ik moet het nu 3 maand proberen (als het goed gaat en aanslaat anders naar 2 weken al terug of een maand). Maar ik hoop toch zo dat het gaat helpen.

  • jeannet

    Hoi Jopie,

    Afschuwelijk om te horen dat je reuma hebt ! Klaar ben je er mee.

    Wat is Arcoxia voor middel ? is dat uit hetzelfde potje als MTX ?

    Ik hor er wel meer mensen over, dacht dat een hoge inzet van MTX met een combinatie van een pijnstiller de standaard behandelwijze was voor beginnende reumapatienten.

  • Jopie

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niets van het medicijn afweet. Volgens mi is het ontstekingsremmer en pijnstiller in één.

    Ik heb 90 qua dosis. Is 1 tablet per dag.

    Maar waar die onder valt. Daar moet ik van het weekend even rustig voor gaan zitten.

  • Hummie

    Arcoxia

    http://www.consumed.nl/medicijnen/5853/Acoxia/E#onderdeel4