peniciclamine???

  • hoboke

    hoy,iedereen mijn ra is weer behoorlijk aktief, in het najaar 3 weken kliniek (12 liter water in benen) om te onderzoeken of het echt door de reuma kwam en wat dacht je ja ja ja ander organan die voor water ophoping kunnen zorgen waren ok.

    ben tussen november en nu weeral derde andere medicijnen aan het nemen waaronder regelmatig cortisone en diclofenac maar dat blijkt niet voldoende om het onder controle te krijgen en daar ik gans de lijst van nieuwe medicijnen reeds gehad heb heeft de reumatoloog iets volgens hem ouderwets middel voor geschreven moet bij apoteker gemaakt worden het gaat dus om PENICICLAMINE volgens mij peniceline met wat erbij

    mijn vraag aan julie is dus heeft er iemand ervaring mee zowel goede als slechte

    bedankt alvast ik weet het ook niet meer

    beste voor iedereen doei.

  • Johan

    Hoi,

    Zelf ken ik het niet. Misschien heb je wat aan onderstaande link. ( zelf ff kopieeren en plakken).

    gr. en succes,

    Johan

  • Johan

    Foutje, nu wel de link.

    http://www.consumed.nl/?url=http://www.consumed.nl/database/geneesmiddelen/med.php3?id=5699&pageid=6

  • hoboke

    Hoy,Johan 1000x bedankt daar dit medicijn bij apoteek moest gemaakt worden is er helemaal geen bijsluiter voor info bij dankzij jou link weet ik er nu wat meer over en wanneer ik dat zo jees hoop ik echt niet te veel van die bijwerkingen te moeten ondergaan want die zijn niet mis hé maar ja welke wel we proberen het maar weer eens en wie weet ooit zal het wel is lukken hoop ik toch net als zovelen onder ons

    nogmaals bedankt

    doei

  • Dicky

    Hallo,

    Ik slik al ruim tien jaar d-pencillamine. Ik heb het eerst geslikt onder de naam Kelatin. Dit werd uit de handel genomen. In overleg met de reumatoloog en de apotheek slik ik nu Trolovol. Hiervoor moet een artsenverklaring worden afgegeven en meestal moet de apotheek een goedkeuring van de verzekering hebben ivm vergoeding. De apotheek bestel het bij de apotheek in Venlo? die het uit het buitenland haalt (Ik dacht Franktijk). Het duurt een aantal dagen voor het bij de apotheek binnen is en als het in Venlo niet voorradig is kan het een week duren. Het is dus van belang dat je een nieuw recept tijdig wegbrengt.

    Mijn apotheek wilde het wel maken, maar alleen in vorm van een drankje. Dit vonden ze geen optie. Ze hebben daarom op zoek gegaan naar een alternatief. Ik ben wel benieuwd in welke vorm jij de d-penicillamine krijgt.

    Ik heb de eerste maanden een metaalsmaak van de d-penicillamine in mijn mond gehad maar verder geen bijwerkingen.

    Succes met mijn informatie,

    Dicky

  • hoboke

    Hoy,Dicky moet eerst ff vermelden dat ik belg ben en dat met tussenkomsten van medidijnenen het hier soms anders verloopt dan in nederland

    ik heb dus gewoon voorschrift van reumatoloog gekregen en die penicillamine d zijn gewoon in capsulles gemaakt van 250mg moet eerst 10 dagen 1 nemen en daarna 2x1 per dag

    heb ook vieze smaak in mond en zweren op mijn kin ben nog wel maar 5 dagen bezig met dit spul possitieve reactie op reuma heb ik nog niet jij waarschijnlijk wel anders zou je ze al niet zo lang nemen

    wanneer mag ik enig resultaat verwachten? in de goede richting dan hé

    groetjes van uit belgie en bedankt voor reactie

    ps.30 capsulles kosten net geen 1 euro.

  • Dicky

    Hoi Hoboke,

    Het heeft bij mij wel even geduurd voor het resultaat had, Ik kreeg daarnaast ook prednison voorgeschreven.

    Mijn capsules kosten ongeveer € 1,50 per capsule. Nogal een verschil dus.

    Succes en groetjes.

    PS Door de combinatie d-penicillamine en prednison werd mijn haar een stuk droger en kreeg ik krullen. Ook heb ik een periode gehad van lichte haar uitval.

  • hoboke

    ja Dicky dat prijs verschil is de moeite heb dat in het verleden ook al opgemerkt ja andere wetten andere prijzen zeker

    ik neem ook dagelijks ontstekingremmer zonder al te veel resultaat en alle 14 dagen spuitje cortisone. mijn haar en mijn huid is al veel droger denk dat dat vooral aan cortisone ligt

    moet binnen 2 weken op controle en dan weten we weer wat meer hopelijk goed nieuws

    bedankt nogmaals en ook voor jou het beste

    doei