MTX/bloeduitstorting

  • Cobie

    Hallo, ik heb een vraag.

    Sinds een paar maanden spuit ik dus MTX, maar de laatste tijd krijg ik soms flinke bloeduitstortingen bij de prikplaats.

    Heeft één van jullie daar ervaring mee? Of misschien tips om de bluuwe plekken tegen te gaan???

    Ik lees het graag.

    Groetjes

    Cobie

  • sonja.

    Hoi,

    Ik spuit ook mtx maar hier heb ik nog geen last van gehad.

    Ik kreeg wel als advies bij het spuiten dat als je de naald eruit haalt dat je er even een watje op moet houden maar zonder te wrijven anders zou je inderdaad blauwe plekken kunnen krijgen, misschien dat dat het is?

    In ieder geval veel succes.

  • Janine

    Hallo, ik heb ook inderdaad (soms) een blauwe plek, ik denk dat ik dan de naald er te haastig eruit haal.

  • sassefrasje

    mijn dochter heeft zo wie zo meer last van blauwe plekken sinds ze mtx gebruikt. maar niet op de prikplaats overigens

    herkennen jullie dat???

    saskia

  • Marieke

    hoi,

    ook ik ben veel gevoeliger voor blauwe plekken, soms rond de prikpplaats maar zeker ook gewoon in het algemeen

    groetjes marieke

  • nouky

    een blauwe plek kan oa komen doordat je na het prikken over de plek wrijft….

    ik dep het altijd na met een gaasje met alcohol maar wrijf nooit…en heb dan ook nooit blauwe plekken van het prikken.

    ik ben dat afgeleerd na het prikken van fraxiparine…dat zijn rotprikjes en ik lekker wrijven als de verpleegster het in het ziekenhuis had gespoten…het gevolg…heeeele blauwe buik…hihihi

    wel is het zo dat je van spuiten van MTX eerder ergens een blauwe plek krijgt…na stoten of zo…dat komt toch omdat je bloed waarschijnlijk wat dunner word in combi met andere medicate…diclofenac bijv.

  • Cobie

    Bedankt voor jullie reacties. Ik zal niet meer wrijven, ik denk nu dat dat de boosdoener is geweest. Ik ben wel benieuwd hoor.

    Bedankt

  • Marijke

    Hallo

    Ja ik heb ook kleine blauwe plekjes sinds kort.

    Andere vraag terug, ben je ook misselijk de dagen erna? en hoe gaat het met je darmen, ik ben drie dagen van slag

    Marijke

  • john

    Hoy Marieke,

    Mijn vrouw spuit al enkele jaren MTX, 1 x per week.

    Zij heeft geen last van bloeduitstortingen op de prikplaats, maar ze is erg gevoelig voor het ontstaan van blauwe plekken als ze zich ergens (lichtjes) stoot. Gelijk een blauwe plek. Voorheen heeft ze dat nooit gehad. Hebben hier meer mensen last van ?

    groetjes, John.

  • Cobie

    Hallo,

    Ik moet zeggen dat ik sinds ik niet meer wrijf dus ook geen blauwe plek op de prikplek krijg. Joepie…

    Maar ik moet me ook niet stoten want dan heb inderdaad gelijk een blauwe plek… mooi hoor… maar niet zo leuk als het niet onder kleding verstopt zit…

    groetjes en bedankt…

    Cobie