bijwerkingen humira

  • Herman Nieuwenhuis

    Wilde graag van je weten hoe jou ervaringen zijn met Humira de mijne zijn uitstekend heb R.A.

    gr Herman

  • Herman

    Goede morgen

    Ik gebruik nu 2 jaar Humira ik spuit eens in de twee weken ik heb ook last van jeuk dat is vaak maar 1 dag. Heb verder hele goede ervaringen met dit medicijn geweldig

  • Thera

    Ik gebruik nu zo'n 1,5 jaar Humira injecties 1 keer per 2 weken, na 6 jaar Enbrel gespoten te hebben. Sinds januari dus na ruim 1 jaar krijg ik op de spuitplek uitslag. Een hele rode plek, die heel lang zichtbaar blijft. De eerste uitslag in januari voelde als een blaar aan. De opperhuid was hard en toen ik daar tegenaan stootte barstte de huid open en kwam er een wond tevoorschijn. De huisarts had er geen verklaring voor en gaf me de raad het maar aan de reumatoloog te vragen. De plek is nog steeds zichtbaar en ziet eruit als een blauwe plek. Hebben meer mensen hier ervaring mee ?

    Voor ‘bijwerkingen humira’ graag een nieuwe topic aanmaken.. (moderator)

  • Alex

    Hallo, ik ben nieuw op deze site.

    Ik gebruik sinds 29 mei 2009 Humira 1x per 2 weken.

    Op zich helpt het wel alleen denk ik dat ik aan 1 spuit per 2 weken niet meer genoeg heb.

    De pijnklachten worden weer erger.

    Ik merk ook dat mijn uithoudingsvermogen minder wordt.

    Ik ben een fanatiek hardloper maar op dit moment kom ik bijna niet meer vooruit.

    Dit is ook mijn ergste bijwerking, die slopende vermoeidheid.

    Ik slaap erg slecht, het inslapen gaat binnen 10 seconden maar naar 2 uur ben ik weer wakker en kan niet meer in slaap komen.

    Ook mijn gezichtsvermogen is met vlagen minder.

    Fijn om deze ervaringen ook eens met een ander te kunnen delen.

    Zijn er mensen die vaker spuiten dan 1x in de 2 weken.

    Ik heb geen zin om instekingsremmers te gaan slikken omdat ik daar ziek van wordt.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.