bijwerkingen humira

  • Andie

    Ik vind de humira ook best een beetje pijnlijk om te spuiten, het brandt even, hevig maar kort. Maar onderuitgaan?? nee dat nou ook weer niet 8-) lijkt me wel erg vervelend als je er zo'n last van hebt, dan ga je ook erg tegen het prikken op zien ja. Ik kreeg bij de humira een ice-pack geleverd; dat leg ik van tevoren even een half minuutje op de prikplek wat de boel een beetje verdooft. Dat helpt best wel.

    Waar ik me wél aan erger bij de humira, is dat ik na het prikken een rode verdikking op de prikplek krijg van ongeveer 3 cm doorsnee, die een dag later paarsblauw is, net een grote blauwe plek. Het duurt ook heel lang voor die plekken weer wegtrekken. Ik lijk intussen dus wel een luipaard. Weet iemand toevallig hoe je dit kunt voorkomen?

  • marja

    Hallo.

    Ik wil graag even vragen of jullie de epipen gebruiken of dat je de voor gevulde spuit gebruiken.

    Ik zelf gebruik de spuit en die al 7 jaar lang en heb totaal geen last er van ik leg hem wel een half uur even uit de koekast of warm hem met mijn hand even op dan is het goed te doen ik heb er geen raar pleken van . Alleen word mijn weerstand steeds slechter en heb veel last van mijn keel en heb gauw een bronchites. Ik verlang al weer naar de zomer . Ik ga regematig naar de sauna en dat helpt.Maar ik heb nog steeds baat bij de humera ik zou niet weten wat ik anders moet.

    Marja

  • christine

    Hoi Marja,

    Ik gebruik de voorgevulde Humirainjecties, en als je hem inderdaad een half uurtje van tevoren uit de koelkast haalt dan valt het best mee. In het begin had ik echt rare plekken, jeuk en blauw, maar nu niets meer.

    Dat je weerstand naar beneden gaat is goed mogelijk, de reuma-consulente waarschuwde mij ook hiervoor, en als je benauwd wordt of hoge koorts moet je aan de bel trekken. Je bent nu eenmaal vatbaarder dan een ander.

    Ook ik hoop op een warme zomer.

    Soms denk ik erover om naar een warm land te gaan verhuizen…. mmmm…

    Verder denk ik dat je geen keus hebt, als Humira goed helpt dan zit er niets anders op dan door te gaan, en verder goed op jezelf te letten..

    Sterkte ermee, groetjes

    christine

  • lenie

    Ik heb een wondje in mijn mond door een scherpe rand van mijn kies.

    Ik ga wel naar de tandarts morgen.

    Moet ik nu stoppen met Humira?

    Hartelijk dank en groetjes. Lenie..

  • spiderman

    hallo, ik kreeg ondertussen al 6 Humira spuitjes, en het enige nadelige voor mij is dat ik me doodmoe voel… op den duur zou je lichaam daar beginnen aan wennen…??

    ik wens iedereen sterkte en veel begrip voor de ziekte vanuit je omgeving want dat is voor mij geen vanzelfsprekendheid

  • wim m

    wim m:24 jan 2010 ik gebruik humira nu all paar manden in november er is hoest onststang hilas heb ik dat tegen de arts verteld maar de arts heb niets gezegde

    maar na een maand is het erger gewoerden,dan ben ik in het ziekenhuis opgenomen daar verblijf ik 13 dagen op dat moement moest ik met humira stopen,wat heb ik va gehouden een haert stornisen nu moet elk week 2 keer blood brikken voor het medicejne voor het haert maar reuma ben ik vergeten mijn haert doet zeer pijn ik heb liever reuma dan haert kachten.groetje wim m

  • christine

    Hoi Wim,

    Moeilijke zaak zo te lezen, maar kan je geen andere biologicals krijgen?

    Blijf gewoon doorvragen en samen uitzoeken hoor!

    veel sterkte ermee.

    groeten

  • sander

    alo pien

    ik gebruik t nu 2 weken krijg veel last van migraine

    en jij?

    gr sander

    san@onsmail.nl

  • marjan mureau

    Hai, ik zal me even voorstellen , ik ben Marjan Mureau heb al sinds 1984 R.A. en ben sinds 2008 gebruiker van humira met tussen pozen.

    al vanaf de zomer 2008, heb ik last van een lichtgevoeligheid allergie wat al twee keer is uit gemond in een netelroos reaktie.

    Deze twee zomers hebben we de humira voor een periode van 8 weken gestaakt, vanaf vorig najaar september moet ik iedere week spuiten willen we het goede effect hebben, in de winter heb ik geen last van deze licht gevoeligheid en dit jaar is het twee dagen geleden al begonnen op 23 maart 2010.

    zijn er mensen die hier ook last van hebben graag hun reakties.

    alvast vriendelijk bedankt Marjan Mureau

  • christine

    Hoi Marjan,

    sinds ik met Humira ben begonnen heb ik last van de dokter noemt het gordelroos, de ander arts: een soort van exceem??!! en heb op de prikplek een enorme allergische reactie. Die bestrijd ik met een ice-pack, elke keer als het begint te jeuken. Dit duurt een dag of 4. Die andere plekken daar smeer ik zinkzalf op. Wat een beetje helpt.

    Sterkte, maar soms is het middel erger dan de kwaal, keuze heb je niet echt hierin.

    groeten christine

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.