AP zonder PSO?

  • Kaatje

    Hoi Sandra,

    Nee ik slik sinds een maand salazopyrine. Ik kom al ongeveer een jaar bij de reumatoloog en zij dacht steeds aan AP, maar kon het niet waar maken. Door de resultaten van een MRI-scan, heeft ze dit nu bevestigd. Ontstekingen met vocht en zwelling in mijn linker schouder. Ik heb al vele jaren last van mijn gewrichten en al enkele operatie's ondergaan, maar ik heb geen huidafwijkingen…..

    Ik moet nog wennen aan de medicijnen en ik begrijp dat het een hele tijd duurt voor je er iets van merkt. Op dit moment gaat het heel erg slecht met mijn schouder. Ik heb veel pijn en kan hem niet meer bewegen. Daar ik nog steeds herstellende ben van een operatie aan mijn rechterschouder, valt dit absoluut niet mee.

    Ik lees trouwens meer over MTX dan salazopyrine. Hoe komt dat? Voor mij is dat allemaal nog nieuw.

    Groetjes, Kaatje

  • sandra

    bij mijn weten is mtx het meest gangbare medicijn bij reuma, ik gebruik het vanaf het begin…..

  • Pien

    Hoi Kaatje,

    Ik ben destijds ook begonnen met sulfazalasine (heb ook AP) maar daar ben ik verschrikkelijk ziek van geweest, en na een “ontgiftingsperiode” heb ik nu MTX.

    Het voordeel van Sulfazalasine is dat je het mag gebruiken als je zwanger wilt worden, en het helpt ook tegen psoriasis, net zoals MTX.

    Groetje Pien.