kromme vinger

  • bambie

    Beste mensen,

    Ik heb nu ruim een jaar Reuma (RA)

    En sinds de laatste paar maanden is mijn pink naar binnen getrokken….het lijkt dus net alof ik hem gebogen heb. En als ik me andere vingers strek blijft hij staan het gewrichtje zit vast gegroeit.

    Nou heeft dit volgens mijn reumatoloog niks met reuma te maken hij zegt dat als je vingers vergroeien ze naar de zijkant groeien maar nooit naar binnen.

    Ik snap er nu niks meer van? zijn er nog meer mensen bij wie vingers naar binnen groeide?

    ik hoor graag ervaringen!

  • Dennis

    hoi banbie,

    nou wat jij beschrijfd dat merk ik bij mijn duim,het gewricht zit vaster en buigen lukt niet echt meer.

    terwijl mijn andere gewrichtjes juist opknappen van de medicatie.

    er is op de foto wel een nauwere ruimte opgemerkt in t duimgewricht.

    maar welke reumaklacht is nu t zelde he?werd/word er ook al een tijdje NUTS van hoor.

    gr Dennis

  • petra

    hoi,

    ik heb vanaf mijn 3de reuma, ben inmidels 36, en ik herken wat je beschrijft. Volgens mijn reumatoloog is het wel een gevolg van de reuma..

    Ikzelf heb er nog niets aan laten doen..wat ik weet van andere die ik in het ziekenhuis heb gesproken is er de mogelijkheid om het recht te laten zetten en de kootjes, de gewrichten, schoon te laten maken.

    Wat ik weet uit ervaring met een kromme pols die ik wel recht heb laten zetten is dat het pijnlijk is, voornamelijk omdat je spieren verkorten als je vinger/pols een tijd lang krom heeft gestaan en die worden in ene keer behoorlijk opgerekt. Ik denk dus dat als je er iets aan wilt laten doen het waarschijnlijk slim is dit zo snel mogelijk te doen ivm de verkorting van de spieren.

    Veel succes!!

    Petra

  • barnebie

    hallo bambie

    ja de doktoren tegenwoordig hebben allemaal hun eigen iedee wat wel en niet bij reuma hoort ik zelf heb sle .ik heb ook sedert een paar jaar problemen met mijn vingers.

    meerendeels door tendennites waar bij de pezen over de kootjes trekt van de handen en hier door de vingers krom trekken en als de vingers te lang krom bijven dan kunnen ze permenent krom blijven.dus moet ik ze iedere keer volgens de dokter me vingers voorzeren om weer terug te gaan maar bij mij werkt dat aafrechts de tegen over gestelde ze blijven dan juist langer krom dan waneer ik ze gewoon uit hun eigen weer recht gaan staan.

    maar een vinger is helemaal naar binnen gaan staan en die is helemaal mis vormt wat ze weer met reuma de zwannen vorm noemen,dus wel deegelijk met reuma te maken of je vinger nu naar links of naar rachts trekt.

    maar zou je een keer willen msn kan dat op barnebie91@hotmail.com en de msn is gratis te down loaden

    heel veel sterkte en groetjes barnebie

  • bambie

    Heel erg bedankt voor julie reacties,

    het is fijn te horen dat je niet de enigen bent!

    Volgens mijn fysio heeft het zeker wat met reuma te maken en moet er zo snel mogelijk wat aan gebeuren voordat mijn andere kootjes ook vast groeien,

    dus dinsdag zit ik weer bij de reumatoloog, met een brief van mijn fysio gelukkig…..dan sta je wat sterker.

    Ja mijn fysio zei ook al dat elke reumatoloog weer ander denkt over reuma.

    Ik zou het jullie wel even laten weten dinsdag.

    groetjes bambie

  • Jerry

    Dag Bambie,

    Surf eens naar www.mill-products.com. Wie weet is de PowerBall

    een antwoord op jouw probleem. In Amerika wordt hij hiervoor al jaren gebruikt.

    Vriendelijke groet,

    Mill Products

    Jerry van Meulen

  • cindy

    hey , ik heb hier ook zo een probleem mijn twee wijsvingers kan ik niet meer strekken heel lastig , de dokter zeg dat dit probleem aan mijn pezen lig . ik heb namelijk al twee jaar last van mijn polsen , ellebogen en vingers al mijn vingertoppen groeien naar binnen en dat is nu al bezig van mijn 20 jaar . ik ben al van de ene naar de andere dokter geweest maar heb er nog geen opplossing op jammer genoeg .

  • harlingenelza

    Ik weet niet welke reumatoloog jij hebt maar dit is wel iets waar heel veel reumapatienten mee zitten hoor.

    Veel sterkte .

  • Sabine Le Blanc

    Hoi Bambi,

    Ik herken wat je zegt, ik heb de laatste tijd veel meer moeite met mijn vingers te buigen, ze zitten nog niet vast zoals bij jou maar ik merk wel dat ze veel stijver zijn en moeilijk te buigen. Ook heb ik bij een vinger, die al scheeft stond van zich zelf gemerkt dat het bovenste kootje daar van veel meer naar rechts is gaan staan en ik heb daar ook meer pijn aan.

    Ik hoop dat je toch geholpen wordt want het lijkt me niet lekker als je gewrichtje vast zit. En ik vraag me af wat de reumatoloog tegen je heeft gezegt waar het dan wel vandaan komt?

    Heel veel sterkte en groetjes

    Sabine

  • annelies

    Weet niet of de topic starter dit nog leest, maar helaas heb ik de laatste tijd ook erg veel last van een kromme pink. Dit heeft te maken met de pezen en schijnt idd vaker bij reumapatienten voor te komen. de naam: triggerfinger

    succes ermee!