ostenil injectie

  • Nicky

    Wie heeft er ervaring met het zetten van ostenil injecties?

    Ik heb ernstige kraakbeen problemen in mijn knie en een prothese willen ze me niet geven omdat ik te jong ben (34)

    Is deze injectie voor uitstel van een prothese?

    Helpen deze injecties?

    Wie o wie heeft er ervaring mee en kan mij meer informatie hier over geven.

    Alvast bedankt.

  • Rian

    Wie heeft er weleens een injectie gehad van Ostonil in de knie en wat was het resultaat .

    Voor ik deze ga bestellen wil ik graag van iemand horen wat het resultaat hiervan was .

    De arts kan mij geen garantie geven dat ik er baat bij zal hebben .

  • ron verheij

    wie heeft ervaring met Ostenil injecties ?

    met vriendelijke groet,

    Ron Verheij

  • Martin van der Poel

    Hallo Ron

    Ik heb eind 2008 3 injecties in mijn rechterknie gehad en heb geen last meer,en ik weeg toch 145 kg.

    Ik zit in de bestrating dus een aardige belasting voor mijn knieen.

    Ik moet 30 juni voor mijn linker knie.

    m.v.g.

    Martin van der Poel

  • praktijkondersteuner

    Ik hoor van de meeste patiënten een positief geluid.Maar helaas is dit van beperkte duur.Niemand kan garanderen dat het lang werkt.Het is de enige mogelijkheid om de klachten te verminderen en hopen dat het lang duurt.Het is uitstel van executie helaas.Maar is het niet mogelijk om gaatjes te boren net als bij van nistelrooy?Soms is een mozaikplastiek ook een oplossing.Maar een orthopeed is terughoudend met een nieuwe knie bij jonge mensen vanwege de levensduur van een prothese..

    Succes.

  • Qwerty

    Dat is waar, een prothese heeft een bepaalde

    levensduur. Vandaar dat ze daar graag even

    mee wachten als je jong bent.

    Pappen en nathouden, zeg ik dan maar, met

    een spuitje van het een of ander. Niet ideaal,

    maar reuma is sowieso verre van ideaal.

    Liefs,

    Qwerty

  • nel

    Ook ik heb te horen gekregen van de orthopeed dat deze injecties een optie zijn , de cortison injecties hebben niet geholpen en de laatste heeft zo veel pijn gedaan dat ik dacht nooit geen prik meer maar volgens de orthopeed komt dat ook omdat de huisarts heeft geprikt en doet dit minder vaak en weten ook niet goed waar ze moeten prikken want bij mij was de laatste keer mijn hele knie beurs terwijl ik toch vaak cortison injecties heb gehad , in mijn schouder, elleboog en knie dus ben wel wat gewend.

    Hoop op reacties, ik ben 51 jaar niet te zwaar , werk in de zorg.

  • Ron Kroon

    Vandaag 1e spuit gehad in knie, al 3 keer geopereerd (meniscus eruit, standbeencorrectie en laatste keer kijkoperatie). in 2007 en 2008 al beide keren 3 maal ostenil injectie gehad. Werkt bij mij ong. 1 a 1,5 jaar. Duidelijke pijnverlichting. zelf doe ik er het maximale eraan om zo goed mogelijk met mijn klachten om te gaan. Fitness 2 a 3 maal per week, 2 a 3 maal fietsen in de week. Maar je moet ook goed luisteren naar je lichaam, signalen niet in de wind slaan.

  • Ceetje

    Blij dat ik deze informatie lees. Onlangs bij de orthopeed geweest ook ook het advies na een kijkoperatie om eerst het gewricht nog wat rust te gunnen na de artroscopie en dan als optie met osteonil te beginnen.

    Geloof dat ik er nu wel aan wil beginnen, door de pijn zo beperkt te zijn is ook geen optie van lange duur. Ben nu 54 vind het nog te vroeg voor een nieuwe knie. Zo lang mogelijk uitstellen is mijn devies. Het is niet zeker dat je met een prothese weer goed vooruit kunt en wat doe je dan. Een operatie heeft ook zijn nadelen, het blijft altijd een onnatuurlijk geheel.

  • yvonne

    hoi hoi,

    nou ik heb ook kraakbeen problemen,ooit eens gevallen op wintersport,en op mijn werk,flinke beschadegingen,veel pijn,vorig jaar knie operatie gehad,heeft niet echt geholpen,maar ook te jong voor nieuwe knie,47 jr.

    ik heb afgelopen vrijdag injectie gehad,ostenil,en heb er nu al baad bij,weet natuurlijk niet voor hoelang,maar de verhalen zijn goed,volgens ziekenhuis,ik moet alleen mijn baan waarschuijnlijk opzeggen,werk al 30 jaar in horeca,en dat gaat niet meer,en o ja de injectie zetten,veel reuze mee,nou heel veel sterkte,en laat nog eens wat van je horen xx gr yvonne