L.E.

  • Monique

    Hallo

    Is er iemand die mij antwoord zou kunnen geven?

    Bij mijn schoonmoeder is L.E. geconstateerd, dit is huid reuma

    Is er iemand hier mee bekend en zijn er bijv, site's te vinden met meer info, wij hebben hier namelijk zelf nog nooit van gehoord

    Zij heeft ook S.S. (sjogren syndroom) is hier een verband?

    wie zou mij willen mailen met info

    alvast heel erg bedankt ook namens mijn schoonmoeder!

    email is r.herp2@chello.nl

    groetjes Monique

  • webmaster

    www.nvle.org

    ik denk dat je hier meer info kunt vinden!!!

    De link staat ook op de site.

    Groeten Paul

    (webmaster)

  • Monique

    Hoi Paul

    Harstikke bedankt voor je info!!

    groetjes Monique

  • Hennie

    Monique,

    Er kunnen reumavormen zijn die je samen krijgt dit wordt genoemd LE met een overlap naar Sjogren. Dus eigenlijk heb je verschillende vormen bij elkaar ik heb SLE,syndroom van Sjorgen, crest syndroom en chronische artritis. Lastig zoveel maar er is mee te leven je hoeft ook niet alles in erge mate te krijgen maar soms kan je je echt een aantal weken ziek voelen. En elke vorm geeft wel verschillende klachten. Ik wil je schoonmoeder een advies geven neem wel de medicijnen in die je krijgt dat kan voorkomen dat de ziekte een opvlamming geeft. Medicijnen zijn daarvoor geen garantie maar je kan het proberen te voorkomen, en laat je schoonmoeder zoveel als mogelijk uit de zon blijven want sommige mensen met SLE of Le worden behoorlijk ziek van de zon. Ik heb afgelopen zomer 4 weken op bed gelegen zonder iets te kunnen en/ of willen het allerbeste en groetjes van Hennie