Kuurreis

  • Margot

    Deze winter wil ik graag een kuurreis maken. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben, suggesties en eventueel zelf plannen om te gaan? Vr. gr.

  • nicky

    Hoi Margot,

    Ik ben de afgelopen 6 jaar wezen kuren, Dit doe ik met stichting interkuur.

    Ikzelf ben bij het zilverenkruis verzekerd en kan via mijn verzekering een groot gedeelte vergoed krijgen.

    Dit zijn groepsreizen, je gaat met zo'n stuk of 20 mensen kuren. Wat heel gezellig kan zijn.

    Ik ben een paar keer in groningen wezen kuren in Nieuweschans.

    een paar keer in Limburg in Arcen , en 1 keer in hongarije.

    de nederlandse kuurreizen zijn 2 weken en de buitenlandse kuurreizen 3 weken.

    Zelf heb ik geen veel betere resultaten mogen ondervinden in het buitenland, dus ik blijf voortaan in nederland.

    mijn laatste kuur heb ik echt heel veel profeit van gehad.

    Dus ik zou je zeker aanraden om het te proberen.

    heel veel succes Nicky

  • Margot

    Hallo Nicky, van waaruit maak jij je keuze om naar een bepaalde plek te gaan kuren? In welk jaargetijde ben je weg geweest? Ik wilde graag in januari/ begin februari, maar dan het liefst naar een zonnige/warme kuuroord. Ik heb wel gezien dat je dan verschrikkelijk ver weg moet, en ik kan er geen kuuroorden vinden die geschikt zijn. Ik zit nu te denken aan Oostenrijk, Bad Gasstein….ervaring mee? Misschien iemand anders? Alvast bedankt, groet Margot

  • judith B

    hoi,

    Ik ben Judith en heb ook FM en het lijkt mij heerlijk om een kuur te doen. Ik heb laats allerlei infotmatie verzameld op de fibromyalgie beurs in assen, als je interesse hebt laat het mij weten en dan zal ik het voor je na zoeken van wat er mogelijk is en of de ziekteverzekering gedeltelijk betaald.

    Groetjes Judith

  • Margot

    hoi judith, bedankt voor je mailtje. Ik heb een keuze gemaakt. In maart ga ik naar Turkije en hoop op zon, goede therapie en een heilzaam effect hiervan. Ga jij stappen ondernemen om een kuurreis te maken? Succes en hou me op de hoogte, okee? groetjes, Margot.