hoe lang gaat dit nog duren ?

  • m.

    Hoi allemaal,

    Sinds ongeveer 1,5 jaar heb ik pijn aan mijn handen, als ik wakker word kan ik beide handen niet gebruiken, ook heb ik veel last van mijn voeten. Eerst had ik voornamelijk ‘s ochtends last , nu ook overdag en vooral ’s nachts. Elk uur word ik wakker van de pijn en als ik slaap schijn ik zelfs ‘au’ te roepen.

    Ook heb ik rare huidverschijnselen, vlekken en knobbels. Deze zijn inmiddels onderzocht, hier kwam uit dat het waarschijnlijk reuma/jicht knobbels zijn.

    Na de dermatoloog en de reumatoloog te hebben bezocht slik ik nu plaquenil, en ben ik doorverwezen naar een academisch ziekenhuis omdat ze er niet uitkomen !

    Ik ben verder erg moe, maar ik slaap door de klachten natuurlijk niet zo goed als normaal, ik heb last van mijn ogen ( wazig zien en scherp licht is niet fijn )

    Pijn in mijn nek, kraakt en lijkt wel of er vocht in zit, slapende en tintelende ledematen, met pijnscheuten.

    Ik werk als zweminstructrice en dit is tot mijn spijt nauwelijks vol te houden, maar zolang ik niet weet wat me mankeert wil ik doorgaan, als ik thuiskom kan ik niets meer en voel me net een oud vrouwtje terwijl ik 26 ben, dit is toch niet normaal ?

    Duurde het bij jullie ook zo lang voordat er een diagnose kwam, of herkent iemand mijn klachten ? ik hoop dat er iemand reageert !

  • silvia

    hoi

    ze kunnen aan je bloed zien of je reuma heb of een botscan.

    ik zelf heb RA en heb ook last van tintelende handen,knie en voeten me arts denk

    dat dat met me zenuwstelsel te maken heb.ik heb ook een oproep gedaan voor mensen die dit kennen.

    groetjes silvia

  • Annemarijn

    Ik herken je klachten behalve de huidproblemen, maar misschien komt dit doordat je langer met je (reumatische) klachten bent blijven doorlopen?? Ik ben net 28 geworden en begrijp maar al te goed hoe frustrerend het is om voortdurend aan je grenzen te zitten, pijn te hebben, terwijl je het liefst alles wilt blijven doen zoals je gewend was. Advies: doe het rustig aan, probeer je activiteiten te spreiden. Verder zou ik informeren of het nog wel nut heeft om met (alleen) plaquenil door te gaan als je zoveel klachten blijft houden, er zijn nog zoveel andere mogelijkheden. Bij mij was het ook lang zoeken naar een goede combinatie van middelen maar inmiddels gaat het best redelijk. Nog steeds heb ik slechte dagen maar de scherpe kantjes zijn er af en ik kan weer normaal slapen en dat is heel belangrijk. Informeer in het ziekenhuis eens of er ook reumaconsulenten zijn want die kunnen je ook heel veel praktische informatie geven.

  • m.

    Hoi sylvia en annemarijn,

    bedankt voor jullie reacties, ik ben inmiddels ziek thuis omdat het gewoonweg niet meer ging, het gaat nu iets beter, ben weer een beetje uitgerust, binnenkort weer terug naar de reumatoloog en dan hoop ik dat ik andere medicijnen krijg zodat ik weer kan werken, ik vind het rot om thuis te zitten maar het ging de laatste tijd zo hard achteruit dat ik bang ben dat ik door de lichamelijke overbelasting ( wat mijn werk met zich meebrengt ) straks helemaal niks meer kan, we wachten wel weer af…

    groetjes m.

  • Sandra

    Bij mij hebben ze pas na 7 (!) jaar een diagnose gesteld.

    Ik heb hierdoor het gevoel dat ik 7 jaar van mijn leven kwijt ben.

    Veel succes!