vast zetten van gewrichten.

  • katja

    Hoi ik ben 30 jaar en heb reuma (artrose). Ik heb nu het advies gekregen om het gewricht in mijn enkel vast te laten.

    Ik zoek mensen die dit ook hebben en dan zou ik daar alles van willen weten: B.V. loop je dan niet heel raar of heb ik dan echt geen pijn meer enz. GR. Katja

  • lilian

    hoi ik heb al van af mijn 14e jaar reuma patient ,

    al mijn gewrichten zijn kapot heb op mijn 23ste nieuwe heupen gekregen

    en dat gaat goed.

    die heupen gaan 40 jaar mee ? als het goed is.

    over die enkel dat heb ik ook laten doen is niet goed gelukt voor niets drie

    maanden in het gips geweest.

    ze hebben bij mij donorbot gebruikt en dat is niet aangeslagen

    misschien had het wel goed gegaan met eigen bot dat heb ik niet gedaan

    want na zoveel operaties heb ik er de balen van.

    zij wisten ook niet of het zou lukken dat was voor hun ook een vraagteken.

  • katja

    Hallo lilian,

    bedankt voor je reactie op mijn vraag.

    Ik heb ook vanaf mijn 14e reuma maar nog geen operaties gehad.

    Ik hoop dat nog een hele tijd uit te stellen. Mag ik je vragen in welk ziekenhuis jij geholpen bent? ik in venlo en roermond.

    Ik heb een beetje het idee dat de artsen ook maar een beetje experimenteren en eigenlijk zelf niet zo goed weten wat te doen, maar dat is maar een gevoel.

    Nogmaals bedankt voor je reactie en het ga je goed.

    Gr katja

  • angelique

    hoi katja

    ik las een reactie van jou waarin je vermelde dat je vanaf je 14e jaar reuma hebt en dat je nu je enkel vast moet laten zetten. Ik heb daar nog geen ervaring mee. Ik hebwel al een pols vast moeten laten zetten en moet nog kunstgewrichtjes in de handen laten plaatsen. Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het met jouw handen is. Ik heb namelijk vanaf mijn 15 jaar reuma en ben nu 32.

    groetjes angelique

  • katja

    Hallo Angelique,

    Bedankt voor je reactie op mijn adv.

    Met mijn handen gaat het wel goed maar als ik een lange tijd aan de computter werk merk ik wel dat mijn duimen pijn gaan doen.

    Ook mijn polsen worden dan gevoelig maar mijn reuma zit in mijn ellebogen en mijn enkel tenminste dat weten we. Van de rest heb ik nog niet zoveel last.

    Ik zou graag willen weten of je ook zo moe bent aan het eind van de dag en denk je ook dat dat van de energie vretende pijn komt, als ik van mijn werk kom kan het best zijn dat ik eerst een uurtje op de bank ga liggen dan kan ik de rest van de avond nog door.

    Groetjes Katja,

  • Jitske Brouwer

    Hallo Katja,

    Mijn reactie is wat laat maar ik lees voor het eerst dit prikbord.

    Ik ben 41 jaar oud, rond mijn 12de is R.A. vastgesteld. Mijn enkel (spronggewricht) is in 1998 vastgezet. Mijn ervaringen zijn hel goed. Geen pijn en het lopen gaat prima al loop ik wel het lekkerst op mijn aangepaste schoenen waarin een speciale afwikkeling zit.

    Het is altijd moeilijk te beslissen over zulke ingrijpende operaties want je weet wat je hebt en niet hoe het na de operatie zal zijn.

    Sterkte bij het nemen van de beslissing.

    groetjes

    Jitske