sport

  • jenny

    Hoi,

    ik hoop iemand te vinden die meer weet over reuma en sporten. Ik heb (nog niet heel lang) gewrichtsklachten, waarschijnlijk reuma. Ik ben gestopt met fitness, omdat dat te pijnlijk werd. Weet iemand of callanetics mogelijk is, en aan te raden? Andere tips? Ik HAAT zwemmen en fietsen!

    dank alvast, jenny.

  • eva

    hoi jenny,

    jammer dat je zwemmen en fietsen haat….

    ikzelf heb het ook nog niet zo lang en wil bepaalde sporten die veel druk op je gewrichten uitoefenen niet meer doen omdat ik dan meer last krijg.

    zelf ben ik ook niet zo gek op zwemmen, maar merk wel dat het wel goed gaat en na het zwemmen heb ik wel het lekkere sport-moe gevoel…

    ook fietsen en wandelen zijn lekkere bewegingssporten zonder pijnlijke gewrichten (ik moet trouwens wel altijd een doel hebben met het fietsen anders vind ik er niets aan, dus bv ergens heen fietsen om lekker even op een terrasje te gaan zitten… hihi)

    vraag het eens aan je reumatoloog en misschien kunnen ze je bij een goed sportcentrum ermee helpen?!

    succes en groetjes van eva

  • Paul

    Hoi Jenny,

    Jaren geleden was het devies bij reuma om te stoppen met sporten. Echter momenteel geld weer het advies om juist wel in beweging te blijven. Doe het wel op geleide van pijn. Dus probeer het uit en wees niet bang voor spierpijn.

    Groetjes,

    Paul

  • jenny

    Hartelijk dank voor jullie reacties, ik ga maar es wat proberen dan!

    Groeten, jenny.

  • margriet

    hallo jenny wel een beetje laat met bericht,maar ik zit nog niet zo lang aan het computeren.dus ik heb deze site nog maar net gevonden.maar toe de point, ik hab al sinds mijn 11e jaar(ben nu 46) reuma artrithes,ik ben sinds een plus min 5 a6 jaar geleden aan sport begonnen heel langzaam en heel voorzichtig,binnen mijn eigen pijn grens een uur in de week als ik geen pijn had,rekken en strekken enz.

    ik sport nu 3x per week in een sportschool,ik voel me prima,als ik geen pijn heb hoor.ik doe b.b.b en steps en bodypump ik ben als herboren .dit had ik voor 6jaar terug niet durfen dromen .toen zat ik vaak aan tafel met heel veel pijn mocht niets van de dokter.nu ik ben stiekem gegaan ,zonder medeweten van mijn arts.ik heb er erg veel baat bij.ik heb nog wel mijn aanvallen van reuma kan ik niets meer beginnen ,maar kan er nu wel beter mee om gaan (met de pijn).dankzij de sport.groetjes margriet

  • margriet

    hallo ik weet niet of dat voor jou ook verstandig is hoor ,want elke reuma is niet het zelfde hoor maar als je naar een betere spoirt school gaat (fisiosport) die kunnen je heel goed begeleiden.ik heb echt geluk gehad, ik kan het goed volhouden .maar moet ook wel oppassen hoor met wat ik doe.en fitnis is ook wel erg zwaar ,maar ja als je aan tafel blijft zitten is ook niet goed ,dat overkwam mij in mijn periode.ik ben nu niet zo stram meer.ja ik weet niet of je hier wat aan hebt maar ik zou wel eerst goed na gaan denken wat je kan of niet kan .nee ik vind het niet erg hoor dat je me prive mailt,ben al lang blij dat ik iemand kan voort helpen. nou als je nog meer vragen hebt mail me maar hoor doei